تصمیم مهم معاون قوه قضائیه در دیدار با معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی/ دفتر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در قم تاسیس می شود معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از راه اندازی دفتر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در قم خبر داد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،کاظم غریب آبادی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سفر خود به شهر مقدس قم اظهار داشت: دیدار با آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین دیدار با معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و برگزاری نشست هم اندیشی در زمینه حقوق بشر در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از جمله برنامه‌های سفر به قم بوده است.


                                  

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: نشست هم اندیشی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با مجموعه اساتید و دانش پژوهان این مرکز برگزار شد و مباحثی در زمینه حقوق بشر، تبیین، ترویج و اجرای آموزه‌های دینی و یا همان حقوق بشر اسلامی مرور شد.

وی افزود: در این نشست تصمیم گرفته شد دفتری در قم ایجاد شود تا ارتباط بین ستاد حقوق بشر با ظرفیت شهر مقدس قم و با محوریت موضوع حقوق بشر اسلامی تقویت شود.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه نشست با شورای قضائی استان قم از جمله دیگر برنامه‌های این سفر بوده است افزود: این نشست به صورت دوره‌ای در استان‌های مختلف و با بررسی موضوع حقوق بشر و همچنین حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

غریب آبادی گفت: مسئولان قضائی استان قم اقدامات خوبی در زمینه حقوق بشر و همچنین اجرای عدالت انجام داده اند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: موضوع بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در استان قم نیز مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه در استان قم بسیاری از افراد تعیین تکلیف شده اند و امروز تعداد اندکی در بازداشت به سر می‌برند که باید به جرایم آنان رسیدگی شود و مسئولان قضائی استان قم نیز گزارش دادند که حقوق مختلف این افراد مطابق آئین دادرسی کیفری مورد توجه قرار گرفته است.
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار هشتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم, اخبار معاونت پژوهشی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 203
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما