ﭘﻴﺎم ﺗﺒﺮﻳﻚ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رﺋﻴﺲ ﻣﺤﺘﺮم ﭘﮋوهشگاه ﻋﻠﻮم و ﻓﺮهنگ اﺳﻼﻣﻰ ﺑﻪ‌ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ آﻏﺎز ﺳﺎل 1401ه.ش  حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت آغاز سال 1401 ه.ش ضمن تبریک سال جدید به همکاران پژوهشگاه، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده و توفیقات این پژوهشگاه در سال 1400 را ارائه کردند. متن کامل پیام نوروزی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به این شرح است:


بسم‌ الله الرحمن الرحیم

«یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر اللیل والنهار، یا محول الحول والأحوال، حول حالنا الی احسن الحال.»
حلول سال نو و بهار پرطراوت، نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است و بهار، زمزمه نو شدن و تولدی دوباره است که ما را به سوی بزرگترین ارمغان هستی که همانا بالندگی و تعالی است، رهنمون می‌سازد.
این‌جانب، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام امام راحل عظیم‌الشأن، امام خمینی (قدس سره)،  شهدای انقلاب و دفاع مقدس، به‌‌ویژه شهدای مدافع حرم و آرزوی صحت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله العالی)، فرارسیدن نوروز و آغاز سال جدید را به همه همکاران خدوم و تلاش‌گر، اعضای هیئت علمی، محققان، مدیران، رؤسای بخش‌ها و کارشناسان محترم صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال نیل به مدارج عالی علمی، دینی و اخلاقی، توأم با موفقیت، بهروزی و عافیت را برای شما و خانواده محترم مسئلت می‌نمایم.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالی که گذشت، به لطف و عنایت پروردگار متعال، با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و همت و تلاش همکاران محترم، توفیقات چشمگیری در دستیابی به اهداف خود به دست آورد که به برخی از آنها اشاره می‌شود:
1. اجرای راهبرد جهاد تبیین با شیوه‌های متنوع، ازجمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، انتشار بیش از 86 عنوان از طرح‌های پژوهشی در 112 مجلد ، تألیف مقالات پرشمار و انتشار 24 مجله علمی به‌ویژه مجلات غیرفارسی؛
2. تبلور رویکرد مسئله‌محوری از طریق هدایت فعالیت‌ها و خروجی‌ها به سمت مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه؛
3. حضور فعال و نظام‌مند در مجامع و رقابت‌های علمی و پژوهشی و کسب افتخارات مختلف از جمله انتخاب پژوهشگاه با عنوان مرکز پژوهشی برگزیده و ناشر برگزیده و 9 اثر شایسته تقدیر و شایسته تحسین در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه، 2 اثر با عنوان برگزیده کتاب سال در سی و نهمین جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی و ...؛
4. مشارکت فعالانه با کنشگران کلان عرصه علم و فرهنگ، از طریق انعقاد بیش از ده تفاهم‌نامه ملی و بین المللی؛
5. ارتباط مؤثر و سازنده با مخاطبان به‌ویژه نخبگان و فرهیختگان علمی و حوزوی در قالب‌های متنوع از جمله برگزاری 286  نشست و کرسی‌ تخصصی و علمی، همایش‌های ملی و بین المللی، کارگاه‌ها، درس‌گفتارها و...؛
6. حضور فعال و کارآمد در فضای مجازی از طرق مختلف، از جمله سامانه کتابخوان پژوهان، حضور در رسانه ملی، رادیو پژوهش، تلویزیون پژوهش و شبکه‌های اجتماعی.
    ضمن سپاس از درگاه خداوند متعال و آرزوی توفیق روزافزون برای علاقه‌مندان عرصه فرهنگ، علم و پژوهش، از ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، معاونان و مدیران محترم دفتر تبلیغات اسلامی که همواره از طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشگاه حمایت و پشتیبانی کرده‌اند و نیز همکارانم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قدردانی می‌کنم.
                                                  نجف لک‌زایی
                                                                            معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی
                                                                         و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
پیام نوروزی دکنر نجف لک زایی, پیام تبریک عید سال 1401
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 275
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما