کرسی ترویجی انسان 250 ساله

250 ساله
کرسی ترویجی: کارکردهای مهدوی انسان 250 ساله از دیدگاه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به گزارش خبر نگار ایسکاانسان 250 ساله بیانگر نور واحد امامان یازدگانه نخست در صدر اسلام بوده است. پس از این دوران شاهد آغاز عصر غیبت امام معصوم(ع) هستیم.کرسی ترویجی کارکردهای مهدوی انسان 250 ساله ازدیدگاه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)ندر تاریخ 12 آبان ماه سال 1398 در دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد
ا
در این کرسی ذیل محورهای همایش بین المللی " نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خمنه ای ( مدظله العالی)  برگزار شد ،حجت الإسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک به ارائه بحث در حجت الإسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک به ارائه بحث خصوص نقش و جایگاه انسان 250 ساله در آموزه مهدویت از دیدگاه مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) پرداخت.
دکتر بهروزی لک با ارائه تحلیلی از انسان 250 ساله مد نظر مقام معظم رهبری گفت : حضرت آیت الله خامنه ای در بیان لطیفی دوران نخست امامت که از ارتحال پیامبر گرامی اسلام تا آغاز عصر غیبت صغری را در بر می گیرد را به انسان 250 ساله تعبیر نموده است. انسان 250 ساله بیانگر نور واحد امامان یازدگانه نخست در صدر اسلام بوده است.
وی ادامه داد : پس از این دوران شاهد آغاز عصر غیبت امام معصوم(ع) هستیم. آنچه مهم است و در این کرسی ترویجی به آن پی پردازیم ، تبیین نقش و جایگاه و کارکردهای انسان 250 ساله در ارتباط با آموزه مهدویت می¬باشد.
دکتر بهروزی لک در ادامه گفت: امام مهدی (عج) غایت اقدامات و فعالیت¬ها و کارکردهای یازده امام نخست را محقق خواهد کرد. چنانچه به تعبیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی) ، امامان دوازدگانه معصوم به رغم تعدد و عمل در شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی، همگی نور واحدی بوده و در راستای هدف واحدی عمل کردند. از این¬رو آموزه مهدویت و منجی موعود در اندیشه معظم له ، ارتباط وثیقی با انسان 250ساله دارد .
حجت الاسلام بهروزی لک ادامه داد : بر اساس نظریه انسان 250ساله، کارکرد امامت در راستای هدف مهم سیاسی و اجتماعی بوده است و آن بزرگواران کارکردی کاملا سیاسی داشته است. از این منظر امامان شیعی در این دوران، همگی نقشی سیاسی در جهت تأسیس حکومت اسلامی داشته¬اند ، هرچند بخش اعظم دوران 250 سال نخست فاقد حکومت معصوم بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت : بنا بر این تشکیل حکومت معصوم(ع) که از آن به فرج آل محمد(ص) تعبیر شده و تحقق کامل آن در جامعه موعود می¬باشد، برای امامان معصوم (علیهم السلام )غایتی اساسی بوده است .
ایشان در پایان گفت : بر این اساس کارکردهای انسان 250 ساله نخست در ارتباط با آموزه مهدویت عبارتند از: 1. تبیین حکومت مطلوب و حق اسلامی؛ 2. نفی حکومت¬های جائر و غاصب زمان؛ 3. تبیین دوران پیش روی عصر غیبت و وضعیت و وظایف جامعه اسلامی در آن دوران 4. کارکرد ، تبیین ماهیت و ویژگی¬های جامعه موعود مهدوی.
در این نشست کرسی چند تن محققان حوزه مهدویت پژوهی به نقد دیدگاه های ایشان پرداختند و در ادامه تعداری از حاضرین نیز سؤالاتی در ارتباط باموضوع کرسی پرداختند و  استاد در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.





 
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 449
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما