سلاح امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

به نقل از کتاب پرسمان مهدویت( خدامراد سلیمیان)سلاح امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
 حجت الاسلام و المسلمین خدامراد سلیمیان
هنگام ظهور و قیام جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، تمام قدرت_های باطل و ستمگر، مقهور و مغلوب قدرت بی­پایان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شده، مانند علف­های هرز از روی زمین برداشته می­شوند، تا زمینه رشد و کمال انسان ها، به صورت کامل فراهم آید و زمین پر از عدل و داد شود.
اما پرسش این است که این پیروزی به چه صورت است و به طور اساسی، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با چه ابزاری در این قیام بر آن قدرت ها پیروز خواهد شد؟
در روایات، کمتر سخن روشنی در این باره به چشم می­خورد و یگانه ابزار و سلاح آن حضرت هنگام قیام، سیف (شمشیر) ذکر شده است. در این باره که آیا این شمشیر بر معنای حقیقی حمل می­شود یا معنای کنایی، دو دیدگاه وجود دارد:
1. معنای حقیقی؛
عده­ای بر این باورند که کاربرد کلمه شمشیر در معنای حقیقی است و مصداق آن، همان ابزار جنگی خاص است. البته این گروه درباره پیروز شدن حضرت با این سلاح بر دشمنان، توجیهات متفاوتی دارند:
11. برخی می گویند: اگرچه حضرت با شمشیر قیام می کند، خداوند متعال در آن شمشیر قدرت و اعجازی نهفته است که تمام سلاح­های موجود را مقهور نیروی خود می­سازد.
12. دسته دیگر می­گویند: خداوند در عصر ظهور، تمام تسلیحات پیشرفته را از کار انداخته، مردم به ناگزیر در جنگ، از همان سلاح­های ابتدایی (یعنی شمشیر و مانند آن) استفاده می کنند؛ بنابراین حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با همان شمشیر می­جنگد.
13. همه اسلحه­ها در اختیار حضرت قرار می­گیرد؛ ولی از آن جا که استفاده از آن ها به ناگزیر ستمگرانه نیز خواهد بود، حضرت فقط از سلاح شمشیر بهره خواهد برد.
14. برخی دیگر گفته­اند: به سبب جنگ­های خونین فراوانی که در آستانه ظهور به وقوع دیگر گفته­اند: به سبب جنگ های خونین فراوانی که در آستانه ظهور به وقوع می پیوندد، تمام سلاح­های پیشرفته از بین خواهد رفت و از آن پس در جنگ فقط از ابزارهای ساده استفاده می­شود. 
 
                                                                                                                                                                                       پایان
                                                                                                                                                                                     22/4/95            
 
 
منبع:

تاریخ خبر: 1395/4/23 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 1087 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1088
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما