هشدار:

هشدار تبلیغ جریان‌های انحرافی مهدویت در اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، پژوهشکده مهدویت وآینده پژوهی در مورد هشدار تبلیغ جریان های انحرافی مهدویت در پیاده روی اربعین گفت فعالیت های فرهنگی در سه مرحله تعریف می گردد.1- اعلام 2- تبیین 3 - تثبیت
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد معارف مهدوی نیز لازم است در این سه مرحله تعریف شده و آموزه های مهدوی پس از طرح و معرفی در جامعه، تبیین عاقلانه گردد و با تکرار و نشر آن تثبیت در اذهان افراد جامعه صورت پذیرد.مراسم جهانی پیاده روی اربعین ظرفیت عظیم برای اجرای این سه مرحله در میان جامعه منتظر است.
حجت الاسلام محمد شهبازیان فرمودند: اربعین ظرفیتی بزرگ برای معرفی امام عصر است در همین راستا برخی موکب‌ها می‌خواهند تبلیغاتی برای مهدویت انجام دهند، اما متاسفانه مفاهیمی آسیب‌زا را منتقل می‌کنند؛ مثلا می‌گویند ظهور نزدیک است یا روایت‌هایی را ارائه می‌دهند که ارتباطی با امام زمان(ع) یا انقلاب اسلامی ندارد  در نتیجه احساس کاذبی را در میان مردم ایجاد می‌کنند که منطبق با منابع روایی نیست.
شهبازیان گفت: رسانه‌ها و موکب‌ها باید جریانات انحرافی را معرفی کنند و به افشاگری آسیب‌های اربعین دست بزنند. فرقه‌هایی همانند تشیع انگلیسی، منصور هاشمی خراسانی ، محمود صرخی، احمد اسماعیل بصری، غفار عباسی که در میان مریدانش به آیت الله غفاری نامیده می شود و .. جریان‌هایی انحرافی مرتبط با مهدویت هستند که گاه سعی می‌کنند موکب‌هایی را در مسیر راهپیمایی اربعین دایر و اقدام به تبلیغ اندیشه‌های خود کنند.مواردی وجود داشته است که افرادی در موکب فلان جریان انحرافی حضور یافته و به فرد یا فرقه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند که به دروغ خودش را یمانی یا مرتبط با امام زمان(عج) معرفی کرده است.

 
منبع:

تاریخ خبر: 1400/7/4 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 175 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 176
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما