عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد؛ انتشار کتاب «سیره همسرداری امامان و معصومین» در آینده نزدیک عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از اتمام مراحل تحقیق کتاب «سیره همسرداری امامان و معصومین» خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین یدالله مقدسی در گفتتگ با خبرگزاری رسا اظهار داشت: این پروژه مربوط به سبک زندگی امامان معصوم(ع) است و مرتبط با قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: این اثر در حدود 300 صفحه می باشد که اکنون در دست نظارت است و بعد از ارزیابی، به مرحله چاپ خواهد رسید.

عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به تعداد فصول این اثر تصریح کرد: کتاب «سیره همسرداری امامان و معصومین» در 6 فصل تنظیم شده که فصل اول به مفاهیم و کلیات می پردازد و نگاهی به ازدواج در دوره و عصر امامان دارد.

وی درباره عناوین فصول دوم و سوم این اثر افزود: فصل دوم کتاب «سیره همسرداری امامان و معصومین»، گونه شناسی همسران امامان است که در دو عنوان تبارشناسی و گرایش فکری همسران امامان بررسی شد و فصل سوم مربوط به اصول راهبردی همسرداری و شاخص های تحکیم روابط همسری در سیره امامان در سه بخش پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین مقدسی با بیان این که فصل چهار این اثر به نقش اصول راهبردی و شاخص ها در ازدواج امامان پرداخته است، اظهار داشت: این فصل در دو بخش تحت عنوان «آمادگی برای ازدواج» و «آداب و مراسم ازدواج» که تبعاً این شاخص ها مورد توجه بوده، بررسی شده است. 

وی گفت: در فصل پنجم کتاب «سیره همسرداری امامان و معصومین»، شیوه امامان در ادای حقوق و وظایف مالی و غیرمالی بررسی شده و اینکه ائمه(ع) چگونه در زندگی عمل می کردند.


عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: فصل ششم این اثر به مسئله جدایی و طلاق از همسران پرداخته شده که در سه بخش جدایی از همسر از منظر دین، رفتار امامان با جدایی از همسر و شبهه مِطلاق بودن امام حسن مجتبی(ع) بررسی گردیده و به شایعات و شبهات پاسخ داده شده است.
منبع: خبرگزاری رسا
کلمات کليدي
حجت الاسلام والمسلمین یدالله مقدسی, اخبار پژوهشکده تاریخ و سیره
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 122
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما