عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد؛ تقویت محور مقاومت؛ رمز نابودی رژیم اشغالگر قدس حجت الاسلام نصرتی تقویت در محور مقاومت را رمز نابودی رژیم صیهونیستی و تکفیری‌های منطقه دانست و گفت: تکفیری‌ها در نقشه راهبردی اردوگاه استکبار ایفای نقش می‌کنند. حجت الاسلام علی اصغر نصرتی، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز قدس پرداخت و گفت: آحاد مسلمین و حکومت های اسلامی به حکم عقل، شرع مقدس اسلام و وظیفه انسانی موظف هستند که به حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بپردازند.

وی با اشاره به همراهی برخی دول اسلامی با اهداف و آرمان های رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین گفت: خاستگاه این دولت ها غیر اسلامی و غیر مردمی بوده است؛ و از آنجا که سران این کشورها پایگاه مردمی در کشور خود ندارند و به لحاظ عدم تقیدات اسلامی هیچ همبستگی معنوی با جامعه اسلامی ندارند؛ بنابراین به شدت جایگاه و قدرت آنها متزلزل است و برخی از آنان وابسته به قدرت های سیاسی استکباری و به دنبال حامی در نظام بین المللی هستند؛ از این رو نماینده و هم پیمان استکبار جهانی، آمریکا و رژیم اشغالگر در منطقه شده اند.

حجت الاسلام نصرتی بر ضرورت تقویت وحدت در محور مقاومت تأکید کرد و گفت: وحدت و یکپارچگی سران خائن برخی کشورهای اسلامی بر علیه اسرائیل غیر ممکن است؛ از این رو باید وحدت و یکپارچگی در محور مقاومت و جریان های انقلابی و مردمی در کشورهای فلسطین، یمن، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و ایران افزایش و تقویت شود.

وی در ادامه به تبیین فقهی جهاد دفاعی علیه رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) در تحریر الوسیله در باب دفاع آورده است که اگر تهاجمی به سرزمین های اسلامی شکل گیرد و حتی اگر ترس و نگرانی از استیلاء کفار بر مناطق اسلامی وجود داشته باشد، دفاع به هر وسیله ممکن دفاع واجب است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: اگر نگرانی واقعی و منطقی بر استیلای کفار بر مناطق اسلامی وجود داشته باشد می توان دفاع پیش دستانه در قالب جهاد دفاعی را سازمان دهی و در صورت وجود امکانات لازم آن را عملی ساخت؛ از این رو است که باید ریشه غده سرطانی اسرائیل از منطقه قطع شود.

کارشناس امور سیاسی ابراز کرد: این رژیم غاصب به تهاجم و جنایت های آشکار علیه مسلمانان مظلوم در منطقه می پردازد؛ از این رو وظیفه تمام مسلمان و مردم آزادی خواه جهان این است که به مقابله و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس روی آورند.

عضو هیأت علمی گروه فقه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی بیان کرد: پایه و مبنای ایدئولوژیک کشورهای وهابی و سنی بر اساس جهاد با کفار شکل گرفته است؛ اما در جهاد آنها انحراف به وجود آمده و تبدیل به گروه های تکفیری علیه خود مسلمانان شده اند و در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی واکنش مؤثری نشان نمی دهند و بلکه بسیاری از آنان در نقشه راهبردی اردوگاه استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم ایفای نقش می کنند.


حجت الاسلام نصرتی ابراز کرد: در برابر گروه های تکفیری، محور اصیل مقاومت اسلامی در امت اسلامی به وجود آمده است و با تقویت وحدت در محور مقاومت، گروه های تکفیری و دولت های سازشگر با رژیم اشغالگر قدس تضعیف شده و نقش آنها به حاشیه خواهد رفت و در نتیجه زمینه های محو رژیم خود خوانده، اشغال گر و غاصب صهیونیسم فراهم خواهد شد.
منبع: خبرگزاری رسا
کلمات کليدي
علی اصغر نصرتی, اخبار پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 87
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما