سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی

به نقل از کتاب پرسمان مهدویت (خدامراد سلیمیان)سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام خدامراد سلیمیان
سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی است به این معنا که دین اسلام با ارائه بهترین روش­های فردی و اجتماعی زندگی انسان­ها را در یک مسیر درستی قرار داده است.
سبک زندگی مهدوی همان سبک زندگی اسلامی است و تفاوتی بین این دو نیست، بنابراین هرچیزی که در رابطه سبک زندگی اسلامی مطرح است می­تواند با یک نگاه عالمانه سبک زندگی مهدوی باشد.
همواره روش زندگی در آموزه­های اسلامی در آیات قرآن و روایت معصومین(ع) مورد توجه بوده است، انسان برای عبادت پرودگار آفریده شده است،که این عبادت پرودگار یک سری سازکارها و روش خاص دارد، از جمله راهکارها که می­توان گفت سبک زندگی برای هر انسانی بستگی به باورها و اعتقادهای که در او شکل گرفته است دارد، زندگی اسلامی در واقع روش مقبولی است که از طرف خداوند متعال برای انسان موحد مدنظر قرار گرفته است.
سبک زندگی یک مسلمان با سبک زندگی یک غیر مسلمان حتی کسانی که پیرو دیگر ادیان الهی هستند و یا کسانی که پیرو هیچ دینی نیستند قطعا متفاوت خواهد بود، سبک زندگی هر فرد رابطه تنگاتنگی با باورهای او دارد، همین اختلافات که در عقیده­ها باعث می­شود که نوع زندگی در جوامع با یک دیگر فرق داشته باشد. اگر چه در بعضی از مواقع هم اعتقادات بهم نزدیک است.
دین اسلام با ارائه بهترین روش­های فردی و اجتماعی زندگی انسان­ها را در یک مسیر درستی قرار داده است، طبعا انسان های مختلفی با دیگر جوامع همکاری دارند و گاهی این همکاری باعث به وجود آمدن تداخل فرهنگی و جابه جایی در سبک زندگی می­شود.
امروزه سبک اسلامی با یک سبک زندگی غربی مواجه هست، که غرب با ادعای جهانی سازی در سایه آرامش، عمده توجه اش به این است که نظر جامعه جهانی را به سبک زندگی خودش جلب کند.
قطعا اگر غرب موفق بشود که در سبک زندگی مسلمانان وارد بشود سبک زندگی اسلامی را دچار تزلزل و بی ثباتی می کند و این موفقیت بزرگی برای غرب است.
 
                                                                                                                                                                                                                   پایان
                                                                                                                                                                                                                  95/4/22     
 
 
منبع:

تاریخ خبر: 1395/4/23 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 1982 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1983
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما