دیدار:

دیدار اعضای هیئت علمی پژوهشکده مهدویت با آیت الله نجم الدین طبسی(مدظله العالی)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیدار در روز پنجشنبه مورخ 27مهرماه 1402، ریاست پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی و اعضای پژوهشکده و دست اندرکاران همایش ملی «جریان¬های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها» جهت بهره گیری از توصیه¬های آیت الله شیخ نجم الدین طبسی برگزار شد.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی به تبیین فعالیت ها و همایش هایی صورت گرفته در این پژوهشکده پرداخت. پس از آن حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان دبیر علمی همایش «جریان¬های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها» گزارشی از روند فعالیت¬های فرق انحرافی مهدویت در سطح کشور و اقدامات صورت گرفته در مواجهه با آنها ارائه نمود و خاطرنشان کرد که در حال حاضر مراکز حوزوی و دولتی بیش از گذشته روی این مسأله و اهمیت آن حساس شده اند و اقدامات مطلوبی در این زمینه در دست انجام است.
آیت الله طبسی ضمن خوشامدگویی و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته بیان نمودند: ما حقیقتاً نسبت به ولی نعمت خود کم¬کاری¬های زیادی داشته¬ایم. در واقع اعتبار حوزه و روحانیت به امام عصر است و گزارش¬های ارائه شده گام بزرگی در مسیر انحراف زدایی از آموزه مهدویت بوده است. در گذشته عمده فعالیت در مهدویت به نحو فردی بود اما امروزه به لطف خداوند، تشکیلات مناسبی در این زمینه شکل گرفته که همگی مرهون انقلاب اسلامی است. در دنیای امروز مهدویت تبدیل به کابوس دشمن شده و آنها در مسیر مقابله با گسترش این تفکر، نهایت تلاش خود را انجام می¬دهند. نکته مهمی که در تبیین معارف مهدویت وجود دارد این است که تشیع تنها به کشور ما محدود نیست، به همین خاطر ضروری است آثار تولید شما به زبان¬های مختلف ترجمه شود و لازم است در جانب شما در فرآیند مقابله با فرق انحرافی این مراقبت صورت پذیرد که کار شما به هیچ وجه تبلیغی برای این فرق محسوب نشود.  
 

 
منبع:

تاریخ خبر: 1402/8/1 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 85 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 86
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما