اربعین:

سلسله نشست های علمی ویژه اربعین 1400با عنوان اربعین و زمینه سازی ظهور(1)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سلسله نشست های علمی ویژه اربعین 1400با عنوان اربعین و زمینه سازی ظهور(1) در تاریخ 28 شهریور 1400 از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل و اندیشکده اربعین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس محترم پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی عنوان کرد در تاریخ اسلامی حوادث مختلفی با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی به وقوع پیوسته و برخی در آینده به وقوع می پیوندد که در سرنوشت فردی و اجتماعی مسلمانان تأثیر گذار بوده و خواهد بود نظیر حوادث غدیر، عاشورا، اربعین، غیبت ، ظهور و... میان این حوادث به نوعی رابطه و تعامل وجود دارد مثلا پدیده اربعین و پیاده روی آن به نوعی در پدیده انتظار و ظهور تآثیر گذار بوده و عکس آن نیز یعنی انتظار و ظهور نیز در ترویج و هدف بخشی مانور اربعین نقش مهمی دارند. اربعین با شاخص های مهمی نظیر فرا دینی و فرا مذهبی بودن و نیز اتحاد و همگرائی و اخلاق اسلامی در میان زائران سید شهدا(ع) و شاخصه هایی نظیر تواضع و فروتنی، ایثار و خودگذشتگی و... به نوعی صحنه عصر ظهور و حکومت جهانی مهدوی را در نمای کوچک به نمایش می گذارد و با این شاخصه های انسانی و اسلامی تمهیدات و زمینه های ظهور را فراهم می کند. پدیده انتظار و ظهور نیز هدف نمائی و معنا بخشی پیاده روی اربعین را تآمین می نمایند پس رابطه و نسبت میان اربعین  و ظهور رابطه و نسبت دو سویه می باشد.  

 
منبع:

تاریخ خبر: 1400/6/30 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 220 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 221
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما