پروزه:

مهدویت و جامعه مطلوب

پروزه مهدویت و جامعه مطلوب یکی از پروزه های حجت الاسلام محمود ملکی راد که از سوی قطب نظام سیاسی می باشد در حال انجام است

به گزارش خبر نگار ایسکا حجت الاسلام محمود ملکی راد عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و از کارشناسان بخش مهدویت در مورد پروژه «اندیشه مهدویت  و جامعه مطلوب (ظرفیت‌های تمدنی اندیشه مهدویت)» سفارشی از سوی قطب قطب نظام سیاسی می باشد. می گوید: این پروژه در قالب کتاب در حجم 200 صفحه در دست تألیف است. این کتاب در سه فصل تنظیم شده است:

فصل اول: کليات و مباني؛ این فصل شامل دو مبحث است: در مبحث اول مطالب مقدماتی مطرح می‌شود، و در مبحث دوم مبانی اندیشه مهدویت و تمدن برخواسته از آن مورد ارزیابی قرار داده می‌شود و به مباحثی چون: مبانی جهان‌شناختی، انسان‌شناختی، جامعه‌شناختی و دین‌شناختی پرداخته می‌شود. 

فصل دوم: مؤلفه‌های تمدنی اندیشه مهدویت: این فصل شامل دو مبحث است: در مبحث اول مؤلفه‌های بینشی برگرفته از اندیشه مهدویت مورد گفتگو قرار داده می‌‌شود، و در مبحث دوم مؤلفه‌های ارزشی منبعث از اندیشه مهدویت مورد گفتگو قرار داده خواهد شد.  

فصل سوم: کارکردهای تمدنی مهدویت در نهاد حکومت: این فصل، فصل اصلی کتاب بوده و شامل پنج مبحث است:

مبحث اول: نظم اجتماعی؛ مبحث دوم: انسجام و همبستگی اجتماعی؛ مبحث سوم: تحکیم روابط اجتماعی؛ مبحث چهارم: قدرت اجتماعی؛ مبحث پنجم: امنیت اجتماعی؛ در همه این مباحث تأثیر آنها در نهاد حکومت مورد بررسی قرار داده خواهد شد.

لازم به یادآوری است که تاکنون حدود 100 صفحه از آن تألیف شده و برای ارزیابی در اختیار ناظر محترم قرار داده شده است.

منبع:

تاریخ خبر: 1398/3/26 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 258 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 259
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما