آیین رونمایی:

آیین رونمایی آثار پژوهشکده مهدویت آینده پژوهی در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

وقتی که این رویش ها از جمله آثارتولید شده در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی را می بینم،چشمم روشن می شود، بر لزوم برگزاری دروس مهدویت در بالاترین سطح در حوزه تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایسکا، آیت الله نجم الدین طبسی در نشستی در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وفناوری دفتر تبلیغات اسامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین)ع( در زمینه مهدویت فرمودند که نیایند مصادره کنند به نام خودشان و 12 خلیفه ای که پیامبر)ص( فرمود همه از آل محمد)ص( هستند و اولین آنها پدرم امیرالمؤمنین)ع( و آخرین آنها نهمین فرزند من است و زمین بر اثر کثرت ظلم مرده و مهدی زمین را زنده می کند و هیچ جریانی نمی ماند و دوران غیبت دوران امتحان است.

وی گفت: زمینه سازی برای پذیرش امام غائب)عج( از زمان رسو لالله)ص( آغاز شد و این مسأله در کلام تمامی ائمه)ع( وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی که این رویش ها از جمله آثار تولید شده در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی را دیدم، چشمم روشن شد.

وی افزود: معصوم)ع( می فرمایند کسانی که قلم به دست گرفته اند و مردم را به ثبات تشویق می کنند، به منزله کسانی هستند که در رکاب پیامبر)ص( ساح به دست گرفته اند و گوش به فرمان رسول الله)ص(

هستند.

آیت الله طبسی در خصوص لزوم برگزاری دروس مهدویت در بالاترین سطح در حوزه اظهار داشت: چه اشکالی دارد که درس مهدویت در عالی ترین سطح حوزه و به وسیله مراجع معظم تدریس شود، بالطبع طلاب هم به این مباحث بیشتر می پردازند.

وی گفت: به دلیل این که فقه، اصول و تفسیر متولی دارد، دشمنان نمی توانند ادعا کنند که در زمینه مهدویت متخصص هستند و دلیل این که در خصوص بحث مهدویت مدعی هستند، آن است که از طرف

ما به این مسأله کمتر پرداخته می شود و برخی ادعای وکالت خاصه امام زمان)عج( و فرزندی آن حضرت و ادعای یمانی و... دارند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته امروزه پرداختن به مسأله مهدویت نسبت به قبل بهتر شده و اگر مثل گذشته بود، فاجعه می شد. حوزه، حوزه آل محمد)ص( است و باید به فقه و اصول پرداخته شود اما اگر همان قدر که به فقه می پردازیم، به مسأله مهدویت م یپرداختیم، دیگران جرأت نمی کردند که ادعاهایی نامربوط کنند.

وی با بیان این که مهدویت به مسأله ای جهانی تبدیل شده است، گفت: مسأله مهدویت در جهان مطرح است اما دشمنان شبهاتی را مطرح کردند و ما سکوت کرده ایم، در صورتی که باید از مباحث مهدویت دفاع کرد و این شبهات باید از قم پاسخ داده شود.

آیت الله طبسی با بیان این که طاب سربازان مهدی آل محمد)عج( هستند و یک سرباز باید از امام خود دفاع کند، خاطرنشان کرد این برنامه های شما مایه افتخار و عزت می باشد، هر چند که توقع ما از حوزه بیشتر است.

منبع:

تاریخ خبر: 1397/10/1 شنبه
تعداد بازدید کل: 30 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 31
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما