حفظ دین:

حفظ دین در بقاي سه محور اساسي محرم، مهدويت و ولايت فقيه

محرم، مهدویت و ولایت فقیه سه محور اساسی حفظ و بقای دین می باشد برای روشن شدن اهمیت این مسئله نگاهی گذار به اندیشه شخصیت برجسته علمی تاریخ نگار نویسنده کتاب معروف پایان تاریخ می پردازیم 

به گزارش خبرنگار ایسکا حجت الاسلام و المسلمین آقای مرتضی عبدی چاری محقق رسمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره حفظ دین در بقای سه محور اساسی محرم، مهدویت، و ولایت فقیه می گوید:براي روشن شدن اهميت اين مسئله لازم مي‌دانم نگاهي گذرا به انديشه شخصيت برجسته علمي، پژوهشگر و تاريخ‌نگار ژاپني‌الاصل، تبعه آمريکا و نويسنده کتاب معروف «پايان تاريخ» بپردازيم. وي در سال 1367 پس از پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات خيبر، در اورشليم کنفرانسي توسط صهيونيستها برگزار شد. موضوع بحث فوکوياما در اين کنفرانس «بازشناسي هويت شيعه» است؛ او در اين سخنراني با نگاهي دقيق به تحليل و افکار شيعه پرداخته و راهکارهايي براي مقابل با افکار شيعه به سران اسراييل و آمريکا پيشنهاد نمود. او مي گويد: شيعه پرنده اي است که افق پردازش خيلي بالاتر از دسترس ما است، شيعه پرنده اي است که دو بال دارد، يک بال «سبز» و يک بال «سرخ»؛ بال سبز اين پرنده همان مهدويت و عدالت خواهي اوست. چون شيعه در انتظار عدالت به سر مي برد و شيعه اميدوار است و انسان اميدوار شکست ناپذير است. در ادامه مي‌گويد شما نميتوانيد انسانهايي را تسخير کنيد؛ انسانهايي که بر اين باورند؛ کسي خواهد آمد که عليرغم فراگيري ظلم و جور، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

حجت الاسلام عبدی چاری عنوان کرد: او بال ديگر را به رنگ سرخ شيعه، تعبير نموده است و آن را نماد شهادت طلبي است، که شهادت طلبي ريشه در کربلا و عاشوراي حسيني دارد که اين مسأله شيعه را فناناپذير کرده است. شيعه با اين دو بال ، افق پروازش خيلي بالاست و تيرهاي زهرآگين سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و اخلاقي و نظامي به آن نمي رسد. شيعه تنها عنصري است که هر چه آن را از بين ببرند، بيشتر مي‌شود.


محقق رسمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت:آقاي فوکوياما مي‌گويد: آن نقطه‌اي که در آموزه‌هاي شيعي بسيار اهميت دارد، ولايت پذيري شيعه است. شيعه تنها مذهبي است که نگاهش به ولايت فقيه است و نظريه ولايت فقيه برتر از نظريه نخبگان افلاطوني است. او معتقد است که ولايت پذيري شيعه او را تهديد ناپذير کرده است.او راه حلي را پس از کنفرانس اورشليم، پيشنهاد نمود و آن مهندسي معکوس براي شيعه است و مهندسي معکوس براي خودشان مي نويسد:

پژوهشگر مهدوی می گوید:«مهندسي معکوس براي شيعه اين بود که ابتدا ولايت فقيه را بزنند. تا ولايت فقيه را نزنيد نمي‌توانيد به ساحت مقدس مهدي موعود ( عج ) تجاوز کنيد. در صورت تضعيف ولايت فقيه، رفاه طلبي جاي شهادت طلبي را مي گيرد و پس از آن انديشه عدالت خواهي و انتظار نيز از جامعه رخت بر مي بندد.»

معاون بخش برنامه‏ريزى سياسى وزارت خارجه آمريكا (فوکوياما)  در انتها جمله کوتاهي را در توصيه به سياستمداران آمريکايي و صهيونيستي گوشزد مي‌کند:

آقای عبدی در ادامه می گوید:«بايد تبليغات گسترده‌اي را بر ضد مراجع و رهبران ديني شيعه صورت دهيم تا آنها مقبوليت خود را در ميان مردم از دست بدهند. چاره اي نداريم جز اينکه روي فرهنگ عاشورا و شهادت‌طلبي هم كار كنيم، بايد با حمايت‌هاي مالي از برخي سخنرانان و مداحان و برگزارکنندگان اصلي اين‌گونه مراسم، عقايد و بنيان‌هاي شيعه و فرهنگ شهادت‌طلبي را متزلزل کرده و مسايل انحرافي به وجود آوريم، به گونه‌اي که شيعه يک جاهل خرافاتي در نظر آيد. بايد مطالب فراواني که بر ضد مراجع شيعه جمع‌آوري شده را بوسيله‌ مداحان و نويسندگان منفعت طلب انتشار دهيم. ما بايد تا سال 1389 مرجعيت را که سد راه اصلي اهداف ما هستند تضعيف و آنان را بدست خود شيعيان و ديگر مذاهب اسلامي بي تاثير کرده و در نهايت تير خلاص را به اين فرهنگ و مذهب بزنيم.»

حجت لاسلام عبدی گفت: البته ايشان نظريات زياد در اين زمينه مطرح نموده است که با مطالعه اين مباحث پي به رابطه دقيق مهدويت و ولايت فقيه خواهيم برد؛ و بايد ملت شهيد پرور ايران بدانند ايادي و دشمنان اسلام مرتب افکار و حرکات مسلمانان خصوصا شيعيان را زير نظر دارند تا با بر خورد به کوچکترين نقطه ضعف وارد عمل بشوند؛ و جامعه را از درون تهي کنند، و هدف اصلي آنها براندازي ولي فقيه و سپس کربلا و مهدويت است.

 مرتضی عبدی چاری می گوید: هرچند در دين اسلام و مذهب شيعه در کتب قدما و متاخرين نسبت به اين رابطه سفارشات گهرباري وجود دارد که دانش‌پژوهان محترم مي‌توانند اين مباحث را در کتابهايي مانند: المقنعه، کتاب الامر بالمعروف و النهي عن المنکر و النهاية، ج2 و  السرائر الحاوي للتحرير الفتاواي، ج3 و  نهاية الاحکام، ج2و ايضاح الفوائد، ج4، رسائل المحقق الکرکي، ج1 مطالعه نمايد.




منبع:

تاریخ خبر: 1397/6/26 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 203 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 204
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما