گفتگو با رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی

گفتگو با حجتد الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی

گفتگو با حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در مورد عملکرد پژوهشکده در سال 1397 ـ1396پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی مشتمل بر سه گروه مهدویت پژوهی، آینده پژوهی دین و دینداری، و جریان شناسی مهدویت می‌باشد.

به گزارش خبر نگار ایسکا حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی درباره پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی می گوید: 
پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دارای 5 نفر عضو هئیت علمی و 2 نفرمحقق رسمی و 13 محقق پروژه‌ای  دارد.

 رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت فعالیت‌های شاخصی که در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی انجام شده یکی پروژه روش نقد و بررسی روایات مجری آن بر عهده حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان پروژه دوم مجری آن حسین الهی نژاد مهدویت پژوهی (مساله شناسی، معرفت‌شناسی و مبانی‌شناسی) که سال 1395به چاپ رسید پروژه بعدی خانواده و زمینه‌سازی ظهور مجری آن با اجرای حجت‌الاسلام محمود ملکی راد می‌باشد که در سال 1395 به چاپ رسید.پروژه دیگر آینده پژوهی خانواده در ایران مبتنی بر سیاست جمهوری اسلامی ایران که اجرای آن بر عهده حجت‌الاسلام رحیم کارگر بوده  در سال 1396 به پایان رسید در فرایند چاپ قرار دراد و پروژه دیگر زمینه‌سازی ظهور که مجری آن حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد بوده که در سال 1396 به پایان رسید که در دست چاپ می‌باشد. از جمله کارهای شاخص که در سال 1396 به انجام رسید 5 کرسی ترویجی در راستای پروژه های موظفی اعضای هیئت علمی است و نیز از جمله کارهای سال 1396 مشارکت بر همایش سیزدهمین همایش دکترین مهدویت در این همایش 12 مقاله از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه آماده شد که از این 12 مقاله 3 مقاله در مجله علمی پژوهشی به چاپ رسید از جمله کارهای مهم که در سال 1396 صورت گرفت پروژه های احمد اسماعیل بود پروژه های جریان احمد اسماعیل 7 پروژه تعریف شد که تعدادی از پروژه ها شروع شده و در حال انجام است. از جمله کارهای مهم در خصوص چاپ مقالات علمی پژوهی که عضای هیئت علمی پژوهشکده مهدویت در سال 1396حدود 20 مقاله آماده کردند در مجله علمی پژوهشی به چاپ رسیده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: به طور کلی پروژه های که پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دارد اعم از موظفی و غیر موظفی، قطبی، غیر قطبی 49 پروژه می باشد از این 49 پروژه 22 پروژه غیر قطبی و بیشتر آن قطبی می‌باشد. و باز  فعالیت‌های مهمی که پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در آینده دارد 5 کرسی نظریه پردازی می باشد. و همچنین 23  جلد کتاب در سال 1397 و 1398 در پژوهشکده به چاپ خواهد رسید. 5 تفاهم نامه در سال 1396 در پژوهشکده بین مراکز مختلف به امضاء رسیده است. از جمله کارهای که در قالب چشم انداز در سال 1397 ـ 1396 انجام گرفت. در دو همایش مشارکت جدی داشتیم یکی در چهاردهمین همایش دکترین مهدویت قریب به 19 مقاله اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نوشتند از این 19 مقاله 17 مقاله از مقالات علمی پژوهشی یا به چاپ رسید یا در آرشیو مجله علمی پژوهشی قرار گرفت که بعدا انشاءالله به چاپ خواهد رسید. همایش بعدی گفتمان مهدویت در گلپایگان را داشتیم که علاوه بر تدوین مقالات پنل علمی مقالات را بر عهده گرفتم که 5 مقاله، مقاله برتر شاخته شد و جوایز هم گرفته شد. از جمله دیگر کارهای سال 1398ـ 1397 همایش بین المللی همایش انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای را داریم این همایش گسترده پیش نسشت‌های در ایران و خارج را دارد این همایش مهم در فروردین سال 1398 برگزار خواهد شد.   

منبع:

تاریخ خبر: 1397/3/21 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 540 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 541
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما