سبک زندگی

سبک زندگی مهدوی

به گزارش خبرنگار ایسکا حجت الاسلام دکتر رحیم کارگرعضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، در رابطه با جایگاه این حمایت در سبک زندگی منتظرانه گفت

 منتظران در هر حال باید به قدرت و توانایی بالایی برسند، تا شکوه و اقتدار منتظرانه را از خود نشان دهند، این قدرت باید شامل قدرت نظامی، سیاسی، فرهنگی، معنوی، اقتصادی و تکنولوژی باشد، ما باید شاهد اقتدار و قدرت در حوزه اطلاعات و دانش ارتباطاتی باشیم.

وی ادامه داد: جامعه منتظر برای آنکه به قله کمال برسد، باید از لحاظ تکنولوژی، اطلاعات، دانش و توانایی به استقلال واقعی برسد، که بتواند هم الگوی مطلوب و رو به رشد ارائه دهد و هم در برابر دشمنان سر خم نکند و زمینه منجی ظهور را فراهم کند، بنابراین، در گام اول جامعه مهدوی باید توانایی های داخلی خود را شکوفا کند.

 عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با بیان اینکه دومین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی است، اظهار کرد: واقعیت مسلم این است که سبک زندگی منتظرانه با دنیای مدرن و مصرف گرای غربی و با جهان سرمایه دار غربی سازگاری ندارد، نمی توان از جهان مصرف گرای غرب گرا، انتظار سبک زندگی مهدوی داشت،بنابراین، برای آنکه سبک زندگی خالصی داشته باشیم، باید از لحاظ تکنولوزی، اقتصادی و فناوری بومی سازی صورت گیرد، یعنی نباید به سمت کالای مصرف زده و زندگی تجملاتی میل داشته باشیم، بلکه باید به سمت سبک زندگی منتظرانه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید نیازهای واقعی خودمان را تامین و زندگیمان را با نیازهایمان متناسب کنیم، تاکید کرد: توجه به پیوست فرهنگی و تامین کالای متناسب با زندگی باید در همه تولیدات و خدمات مورد توجه قرارگیرد، حرکت در چنین مسیری است که ما را به سبک زندگی مهدوی نزدیک می کند.

این کارشناس در حوزه مهدویت ابراز کرد: سبک زندگی مهدوی تنها سبکی است که ما را از دجال گری و مهلکه ها  نجات می دهد، زیرا که ما با زندگی به  سبک غربی و غرق در مصنوعات و محصولات با دنیا گرایی افراطی روبرو می شوی.

وی آمادگی های قبل ظهور را ضرورت دیگری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و ابراز نشان کرد: ما نه تنها باید آماده ظهور شویم، بلکه باید قدرتمند باشیم، اگر ظهور رخ دهد و حکومتی جهانی شکل بگیرد،  باید بتوانیم آمادگی لازم در این زمینه را به دست آوریم، از لحاظ اقتصادی، صنعتی، تولیدات صنعتی و تکنولوژی هم رو به رشد حرکت کنیم و خوداتکاء باشیم تا بتوانیم، زمینه ها و بسترهای حکومت جهانی را فراهم کنیم.

کارگر اظهار کرد: این یک واقعیت است که مسئولیت بزرگی بر دوش ما است، اگر به این مسئولیت ها را به خوبی عمل کنیم، صد در صد رستگار، و روسفید خواهیم بود و در صورتی که به این مسئولیت ها به خوبی عمل نکنیم، خداوند این مسئولیت را بر عهده عده دیگر می گذارد، از این رو، باید آمادگی لازم برای ظهور را کسب و در خود حفظ کنیم، امروز دشمنان ما از آخرین تسهیلات پیشرفته نظامی بهره می برند و به انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی و انواع اقسام تجهیزات ویرانگر مجهز هستند.

 این کارشناس مهدوی خاطر نشان کرد: در این دوران که ما خواستار ظهور حضرت حجت (عج) هستیم، از لحاظ تکنولوژی و فناوری هم باید قوی و آماده باشیم، برای اینکه پاسخ درستی برای این سوالاتمان بیابیم،لازم است، به توانایی های درونی خودمان تکیه کنیم و روحیه استقلال و «ما می توانیم» را در خود زنده کنیم.

 

منبع:بخش مهدیت ـ شبستان

تاریخ خبر: 1397/1/20 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 263 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 264
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما