هیچ مذهبی در جهان

هیچ مذهبی در جهان اسلام نیست که منجی و مهدویت را قبول نداشته باشد

به گزارش خبرنگار ایسکا حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان، استاد حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان مذاهب در کمیسیون جریان شناسی و مطالعات استراتژیک موعودگرایی در مسجد مقدس جمکران گفت: نگاه به موضوع مهدویت متفاوت است و دوره امامت امام زمان شکوفاترین دوره خواهد بود و بعد از آن هم قیامت است.

وی تصریح کرد: یک نوع نگاه توجه به موضوع خلافت و امامت است که فهم منجی گرایی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: هیچ مذهبی در جهان اسلام نیست که منجی و مهدویت را قبول نداشته باشد و هر کدام تفاسیر گوناگونی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان به رویکرد انکار مهدویت اشاره کرد و گفت: تا به امروز 36 نفر منکر مهدویت شده اند و بیشتر آن ها مربوط به همین صد سال اخیر و با رویکردهای تاریخی و جامعه شناختی است.

وی بیان داشت: برخی پذیرش دارند اما سکوت می کنند همانند  بسیاری از اشاعره به بحث مهدویت نپرداخته اند و امام را فردی عادل می دانند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: برخی نیز به صورت تغییر مصداق قبول دارند  به عنوان مثال می گویند که ما مهدی را قبول داریم اما مهدی همان عیسی مسیح است و در واقع حضرت را از اهل بیت(علیهم‌السلام) خارج کرده اند؛ افراد این گروه نیز در اقلیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان تاکید کرد: موضوع مهدویت مبحثی فراگیر است اما نوع رویکرد و رویکردها متفاوت است و در قالب های مختلف قرار می گیرند که باید همواره بررسی شود.

 

منبع:بخش مهدیت ـ شبستان

تاریخ خبر: 1396/12/21 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 286 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 287
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما