عنوان شناخت

بدون شناخت، انتظار ما به مقصد مطلوب نمی رسد

به گزارش خبرنگا ایسکاحجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار مهدویت در رابطه با نامگذاری ایام دهه مهدویت اظهار کرد: موضوع مهدویت و وزن آن در مجموعه معارف دین که به آینده جهان، آینده جامعه و آینده تمدن ها و به نحوی به اهداف خلقت مربوط می شود، مسئله بسیار مهم و دارای جایگاه منحصر بفردی در معارف دین است
به گزارش خبرنگا ایسکاحجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با خبرنگار مهدویت در رابطه با نامگذاری ایام دهه مهدویت اظهار کرد: موضوع مهدویت و وزن آن در مجموعه معارف دین که به آینده جهان، آینده جامعه و آینده تمدن ها و به نحوی به اهداف خلقت مربوط می شود، مسئله بسیار مهم و دارای جایگاه منحصر بفردی در معارف دین است.
وی افزود: باید دید پیام این وزن و این اهمیت چیست؟ آیا صرفا دانسته هایی درباره آینده جهان و آینده انسان است؟ یا این همه تاکید بر این مسئله که از زمان پیامبر اعظم صل الله علیه وآله و حتی انبیای گذشته و در همه ادیان توحیدی و الهی وجود داشته است؛ به این دلیل است که جنبه تمهیدی و حرکت بخشی به انسان و جامعه داشته باشد؟ آیا این همه اهمیت و تاکید برای آماده کردن افکار و جهت دادن به فعالیت ها برای رسیدن به نقطه مطلوب نیست؟
رییس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: موضوع دهه مهدویت در سال جاری بحث «زمینه سازی» و «جامعه زمینه ساز» انتخاب شده است تا در قالب این ساختار و چهارچوب، این مسئله تبیین شود که ما چه وظایفی در حیطه فردی، حیطه خانوادگی، حیطه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاست، تولید و توزیع و سایر موارد مرتبط داریم؟ این وظایف باید تبیین شود تا بتوانیم بگوییم ما به سوی آن جامعه مطلوب در حال حرکت هستیم.
حجت الاسلام کلباسی در بیان اهمیت تبیین این موضوع گفت: تبیین این مسایل از آن جهت اهمیت دارد که که ما بدانیم و توجه داشته باشیم که هدف و مقصد ما کجاست؟ به کدام سمت حرکت می کنیم؟ آب به آسیاب چه کسی و چه سیستمی می ریزیم؟دانستن این موضوع بسیار مهم است چون ممکن است روزی به خود آییم و ببنیم با وجود این که ما مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستیم و با وجود این که خود را منتظر امام زمان علیه السلام می دانیم اما مسیری را که پیموده ایم، مقصد دیگری را تامین کرده است به جهت این که در ابتدا به درستی تعریف و تبیین نشده است.
حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: به  همین جهت در شورای عالی ستاد هماهمنگی فعالیت های مهدوی کشور از میان موضوعات مختلفی که برای نامگذاری دهه مهدویت پیشنهاد شده بود، امسال موضوع «جامعه و حکومت زمینه ساز» مورد تصویب قرار گرفت تا نامگذاری روزها و محورهایی که عنوان شده، بهانه ای باشد برای کسانی که مایل به ورود به این عرصه هستند شامل نویسندگان و مولفان، خبرنگاران، خبرگزاری ها و رسانه ها، محققان و پژوهشگران و ... تا از این تجربه بهره ببرند.  
 
منبع:بخش مهدیت ـ شبستان

تاریخ خبر: 1396/2/16 شنبه
تعداد بازدید کل: 30 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 31
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما