نوید آیه

نوید آیه «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ»

از آنجایی که مخالفان و دشمنان نیز بخشی از مردم هستند، در اینجا مناسب است به صورت گذرا، به چگونگی و برخورد آنها با مهدی موعود علیه السلام نیز اشاره شود پیش از این گفته شد قیام حضرت مهدی علیه السلام، به عنوان واپسین و بزرگ‌ترین انقلاب در برابر اهل باطل برای برپایی حاکمیت عدل و قسط است.  
نوید آیه «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ»
به گزار خبرنگار ایسکا، حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) درباره آیه «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» می گوید:
از آنجایی که مخالفان و دشمنان نیز بخشی از مردم هستند، در اینجا مناسب است به صورت گذرا، به چگونگی و برخورد آنها با مهدی موعود علیه السلام نیز اشاره شود پیش از این گفته شد قیام حضرت مهدی علیه السلام، به عنوان واپسین و بزرگ‌ترین انقلاب در برابر اهل باطل برای برپایی حاکمیت عدل و قسط است. به همین جهت از ابلیس گرفته تا همه پیروان او، تلاش می‌کنند تا فروغ تابنده حق را خاموش سازند.حضرت مهدی علیه السلام همه جریان‌های باطل را پایان داده و طومار زندگی آنان را در هم می‌پیچد تا همه انسان‌ها، بر پایه آموزه‌های دینی، زندگی آرام و مطمئنی داشته باشند. البته این وعده خداوند است و وعدة الهی تخلف ناپذیر است. 
عضو هیئت علمی پژوهشگاه گفت: انسان در زندگی اجتماعیِ خود، همواره گواه صحنه درگیری بین دو نیروی حقّ و باطل است. این صف‌بندی برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود است؛ یعنی برخی به طرفداری و فرمان‌برداری از حقّ و گروهی به دنباله‌روی از باطل می‌پردازند. بر خلاف پندار برخی که پایان این کارزار را تاریک و نابودی می‌دانند، آموزه‌های وحیانی گویای آنند که این درگیری همچنان پیش می‌رود تا آن‌گاه که از باطل جای پایی بر زمین نماند. زمانی که جهان به گونه یک جامعه خداخواسته در آید و پایان این مبارزه اعلام گردد، لشگر حقّ پیروز و حاکمیت باطل برچیده می‌شود و بشریت به دوران تازه‌ای از تاریخ خود وارد می‌شود.
خدامراد سلیمیان عنوان کرد: بر این پایه، در برخی روایات، عبارت «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» به قیام حضرت مهدی علیه السلام تفسیر شده است. این نویدی است در زمینة پیروزی حقّ بر باطل و ایمان بر کفر؛ که نمونه کامل آن، ظهور حکومت حقّ و عدالت در همه کره زمین است.حضرت مهدی علیه السلام رهبری گروه حقّ و حزب خدا را در دست می‌گیرد و با همه توان به جنگ نهایی با جبهه کفر و باطل و سربازان شیطان می‌پردازد و در تحقّق وعده‌های حتمی الهی، پیروز می‌شود و تاریخ به شکوهمند‌ترین فرجام خود می‌رسد. بی‌گمان در این آوردگاه بزرگ، شیطان‌ها و پیروان آنها، گرد هم می‌آیند. و تا واپسین تلاش‌های خود را برای رودررویی با حق به کار نگیرند، از پای نمی‌نشینند. بررسی روایات به روشنی برخی از گونه‌های دشمنان حضرت(عج) را در هنگام قیام معرفی می‌کند؛ البته در پاره‌ای موارد ممکن است این گروه‌ها، شامل بخشی از گروه دیگر نیز بشوند، اما از آنجا که در روایات اشاره شده است این‌گونه عنوان‌بندی شدند.
 
 
 
منبع:بخش مهدیت ـ شبستان

تاریخ خبر: 1396/2/2 شنبه
تعداد بازدید کل: 27 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 28
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما