در گفتگو با محمد حسن راستگو

مهدویت از مهمترین ارکان در تربیت نسل آینده

به گزارش خبر نگار ایسکا در گفتگو با حجت الاسلام محمدحسن راستگو قرار گرفتن در عصر غیبت ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه غیبت، فلسفه حکومت امام زمان (عج)، شرایط قبل از ظهور، ظهور و پس از آن را دوچندان می کند.



به گزارش خبر نگار ایسکا در گفتگو با حجت الاسلام محمدحسن راستگو قرار گرفتن در عصر غیبت ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه غیبت، فلسفه حکومت امام زمان (عج)، شرایط قبل از ظهور، ظهور و پس از آن را دوچندان می کند.
کارشناس مذهبی گفت:مربی و مبلغ صاحب سبک درباره آموزش مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان درباره نحوه تربیت مهدوی کودکان تصریح کرد: یکی از مسایل مهم و موثر در تربیت نسل آینده، آشنا کردن آنها با معارف دینی است. به خصوص این که ما امروز در دوره غیبت قرار داریم و امام زنده ما (عج) در غیبت به سر می برند.
وی افزود: این شرایط (قرار گرفتن در عصر غیبت) ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه غیبت، فلسفه حکومت امام زمان (عج)، شرایط قبل از ظهور، ظهور و پس از آن را دوچندان می کند
این مبلغ دینی اظهار کرد: برای این مهم لازم است چند مسئله با هم هماهنگ شود. نخست موضوع رسانه ها؛ از خبرگزاری ها گرفته، روزنامه ها، ماهنامه ها، سایت ها و شبکه های مختلف اجتماعی که باید معارف الهی را به مردم آموزش داده و آنها را با این مباحث آشنا کنند. البته درباره کودک و نوجوان بایست قالب القای ما نیز کودکانه، غیرمستقیم، جذاب و متنوع باشد، ما نمی توانیم در این مقوله با یک مقاله علمی یا سخنرانی خشک و خسته کننده با کودکان و نوجوانان برخورد کنیم بلکه باید از طریق قالب های مختلف مانند قصه، معما، مسابقه، پرسش و پاسخ، بازی های گوناگون یا ضرب المثل ها مطالب را به آنها آموخت.
حجت الاسلام راستگو  محور دوم در این زمینه را خانواده دانست و گفت: برای ورود خانواده به این بحث و تاثیرگذاری آن، ابتدا باید پدر و مادر، خود اهل مطالعه درباره حضرت حجت علیه السلام، درباره منتظران و به طور کلی مباحث مهدوی باشند.  البته مطالعه صرفا به خواندن کتاب محدود نمی شود و حتما لازم نیست کتابی در این زمینه تهیه کرد. امروز افراد می توانند از نرم افزارها و سایت های مورد وثوق برای کسب اطلاعات و آگاهی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: مسئله سوم برای تربیت مهدوی، نوع برخورد خانواده ها با بچه ها و ایجاد فضایی است که در آن نام و یاد حضرت مهدی علیه السلام زنده شود. اشتباه نشود وقتی می گوییم فضای مهدوی به این معنا نیست که مدام در خانه بگوییم «یا حجت ابن الحسن العسکری (عج)» یا همه جای خانه عکس و تابلوی امام زمان (عج) را نصب کنیم؛  مقصود این است که فضایی که در خانه حاکم است یعنی اخلاق و رفتار پدر، مادر و سایر اعضا باید در احترام به امام زمان (عج)، عشق به ایشان و شناخت آن حضرت (عج) و ذکر ویژگی های ایشان با هم هماهنگی داشته باشد.

 
منبع:بخش مهدیت ـ شبستان

تاریخ خبر: 1395/6/3 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 116 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 117
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما