مهدویت از نگاه قرآن در نجف بررسی شد

گروه بین‌الملل: نخستین جشنواره «حق المبین» ویژه بانوان به مناسبت گذشت ۱۱۸۲ سال از ولادت مهدی موعود(عج) در نجف برگزار و در آن مهدویت با استناد به آیات قرآن بررسی شد.




این جشنواره به همت بخش امور بانوان وابسته به آستان مقدس امام علی (ع) و با حضور گسترده بانوان عراقی در نجف اشرف برگزار شد
.
محور سخنرانی‌های جشنواره، «شرح و توضیح استنادات قرآنی مهدویت»، «اثبات ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان» و «حاکمیت عدل در جهان مملو از ظلم به دست منجی آخرالزمان با استناد به آیات قرآن» بود.
زهره القابجی، مسئول روابط عمومی آستان مقدس امام علی(ع) و ناظر جشنواره طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) به امت اسلام، مراجع عظام تقلید و حاضران، از بخش بانوان آستان علوی به خاطر برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
خانم اسامه حمودی، مسئول واحد پژوهش‌ها و مطالعات ویژه بانوان آستان مقدس علوی نیز از دیگر سخنرانان این جشنواره بود که اظهار کرد: مسئله مهدویت و امام مهدی(عج) علاوه بر این که در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته، در تعدادی از کتاب‌های آسمانی نیز ذکر شده و در این کتب به ظهور منجی بشریت وعده داده شده است.
در حاشیه جشنواره حق المبین، برنامه‌های متعددی با موضوع مهدویت برگزار شد که سمینار دینی «انتظار هدفمند»، شرح احادیث، روایات و آیات قرآنی مرتبط با مهدویت، خواندن شعر و قصایدی در مدح اهل بیت(ع) و ترغیب حاضران به پایبندی به اخلاق اهل بیت(ع) از آن جمله بود.

 
منبع: ایکنا

تاریخ خبر: 1395/4/12 شنبه
تعداد بازدید کل: 72 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 73
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما