جریان های انحرافی

شناخت، بررسی و نقد کلامی جریان های انحرافی مهدویت

امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران، توجه به مهدویت زیاد شده است و این امر زمینه پیدایش طمع ورزی برخی افراد را فراهم آورده است. این مشکل اگر چه تقریباً همزاد با اندیشه مهدویت بوده و در طول تاریخ وجود داشته است، ولی متأسفانه در چند ساله اخیر رو به فزونی نهاده است. چنانکه هر روز شاهد طرح ادعاهائی جدید و مدعیانی نو هستیم که در صدد ارضای خود خواهی‌های خویش هستند.

به گزارش خبرنگا ایسکا این کتاب شناخت، بررسی و نقد کلامی جریان های انحرافی مهدویت از حجت الاسلام حسین حجامی یکی از محققان پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به چاپ رسیده است.
امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران، توجه به مهدویت زیاد شده است و این امر زمینه پیدایش طمع ورزی برخی افراد را فراهم آورده است. این مشکل اگر چه تقریباً همزاد با اندیشه مهدویت بوده و در طول تاریخ وجود داشته است، ولی متأسفانه در چند ساله اخیر رو به فزونی نهاده است. چنانکه هر روز شاهد طرح ادعاهائی جدید و مدعیانی نو هستیم که در صدد ارضای خود خواهی‌های خویش هستند. همچنین دشمنان اسلام با درک قدرت مهدویت در به حرکت در آوردن مردم و جلوگیری از ظلم و تجاوز دست به کار شده در کشورهای اسلامی از این نیروی نهفته به نفع خود بهره برداری کرده و کسانی را به عنوان مدعی مهدویت ترویج نمایند و این روند را همواره در کشورهای اسلامی پی می‌گیرند. در ایران نیز با شناسائی کسانی که به گونه‌ای مستعدّ این امر بوده با پشتیبانی پولی و رسانه ای اتلاش می‌کنند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند. این کتاب پژوهشی در عرصه مدعیان با نگاه کلامی است. بی­تردید یکی از زوایای بحث از مدعیان و ادعاهای دورغین، نقد و بررسی مبانی کلامی آنها و نقد باورهائی است که مدعیان بر پایه آنها ادعاهای خود را پی ریزی کرده در این کتاب دنبال می شود و این امر در این کتاب دنبال شده است.

خرید کتاب از پژوهان
خرید کتاب از نشر پژوهشگاه

 
 
منبع:حسین حجامی

تاریخ خبر: 1395/6/24 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 809 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 810
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما