معرفی کتب
1
روش نقد روش نقد و بررسی روایات مهدویت به گزارش خبرنگار ایسکا حجت الاسلام خدامراد سلیمیان عضو هیئت علمی پژوهشگاه روش نقد و بررسی روایات مهدویت که در تابستان 96 در نشر پژوهشگاه به چاپ رسیده است می نویسد:
اهتمام به اطمینان از صدور روایات از پیشوایان معصوم علیهم السلام، در منابع روایی، سبب ‌شده تا این روایات همواره با بررسی ژرف، موشکافانه و دانش‌محور ارزیابی و از جهت استناد و محتوا با بهره‌گیری از روش‌ و معیار علمی هماهنگ، تحلیل و بررسی شود.
پژوهش در دست وضعیت‌سنجی روایات مهدویّت و منابع موجود برای بازنمایی روشی فراگیر در راستای نقد این سخنان از جهت سند و محتوا است.
در این بازنمایی بنا بر آن است تا گستره‌های دگرگون‌شدة برخی روایات و منابع در نگاه قرار گیرد. عرصه‌هایی که تغییر در آن گاهی خواسته و گاهی ناخواسته، گاهی از سر بی‌دقّتی و گاهی از سر سوء نیّت، صورت پذیرفته است. و در این دگرگونی نقل به معنا، تقطیع، تصحیف، تحریف و گاهی نیز جعل روایت، نقشی بس بزرگ داشته است.
غور در ژرفای این دگرگونی‌ها و انگیزه‌های آن، بهترین راهبرد را در بررسی روایات بر پایة نقد سند و متن بایسته می‌نماید. تشکیل خانوادة حدیث، گرداگرد یک روایتِ محوری، می‌تواند آغازی بر اعتبارسنجی پذیرفته در این زمینه باشد.
خرید کتاب از پژوهان
خرید کتاب از نشر پژوهشگاه

 
http://shop.isca.ac.ir/hikashop-menu-for-brands-listing/product/6