ربانی گفت: گستره حکومت مهدوی را چگونه تبیین می نمائید حجت الاسلام محمد تقی ربانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در طی یاداشتی می نویسد که گستره حکومت مهدوی را چگونه تبیین می نمائید.


حجت الاسلام محمد تقی ربانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در طی یاداشتی می نویسد که گستره حکومت مهدوی را چگونه تبیین می نمائید.
حجت الاسلام محمد تقی ربانی گفت:از جمله سنت های ارزشمند و عنایات الهی نسبت به صابران حق جویان که در آیات فراوانی تاکید شده است؛ وعده های الهی به بندگان صالح و مومنان در این دنیا است. خداوند علاوه بر آنچه که در آخرت به عنوان پاداش برای بندگان متقی وعده فرموده است. از رضوان الهی، رسیدن به فوزو رستگاری ـ متنعم شدن به هر آنچه دلخواه و مورد تمنای آنان می باشد «و لهم ما یدعون» ... در همین دنیا وعده هایی را اراده و وعده فرموده است.«وعدالله الذین آمنو منکم وعملو الصالحات نور/55 استخلاف و پیشوایی در زمین، «ان یجعلهم ائمه» قصص/5) امامت و رهبری و «ان الارض پرتها عبادی الصالحون» / انبیاء/105 و زمین  را وارث می گردند...
  عضو هیئت علمی پژوهشگاه می نویسد: بدون تردید و مستند به دلایل و براهین متواتر و صحیح، تمامی این وعده ها توسط  حضرت مهدی (عج) محقق خواهد شد.و می توان تصریح نمود که حکومت(عج) حضرت حکومت صالحان ، پیشوایی مومنین و در راس همه آنها اهلبیت پیامبر (ع) می باشد هم چنین گستره این حکومت محدود به منطقه خاص و یا زمان محدود نمی باشد بلکه جهانی و بدون اَمد و پایان تا فرجام حیات دنیا خواهد بود.
 

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 85
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 12:40:11
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما