همایش بین المللی:

همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای «دامت برکاته»

همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته) در روز پنج شنبه 3 بهمن ماه سال 1398 به کار خود پایان داد

به گزارش خبر نگار ایسکا  این همایش که از صبح امروزروز پنج شنبه 3 بهمن آغاز شده  حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این که اسلام ناب نقشه و مسیر زندگی و حیات از عالم ملک تا عالم ملکوت را طراحی می‌ کند، گفت: در آموزه های اسلامی یکی از مهمترین آموزه هایی که این را بهتر از بقیه نشان می‌ دهد، آموزه انتظار مثبت و فعال است.
همچنین محمد اسحاقی معاون آموزش و پژوهش مؤسسه انقلاب اسلامی(مرکز حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) در این همایش یادآور شد: در ارتباط با مسائل و موضوعات معارف اسلامی از جمله مهدویت و انتظار، اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ بیاناتی برای حفظ و ترویج و صیانت و جلوگیری از تحریف داشته اند ولی انقلاب اسلامی به تمامه یک لبیک اساسی به نظریه انتظار و مهدویت بوده است.
در این همایش که از صبح امروز آغاز شده بود، جمع زیادی از اساتید، علما، اعضای هیأت علمی، مدرسان حوزه و دانشگاه، طلاب و پژوهشگران حضور داشتند و حجت الاسلام حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به ایراد سخنرانی پرداخت.
در ادامه در پایان بخش سخنرانی های صبحگاهی، آیت الله محمد امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه حضور پیدا کرده و با اشاره طرح اندیشه های مهدوی امید به آینده، استقامت و توأم بودن سیاست با دین در کلام رهبر انقلاب گفت: اساس بحث مهدویت در موضوع انتظار است.
از ساعت 10 امروز تا 14 نیز پنل های چهارگانه تخصصی همایش یاد شده، آغاز شد که کمیسیون تخصصی اول «مفاهیم و مبانی نظریه انتظار»، کمیسیون تخصصی دوم «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها»،  کمیسیون تخصصی سوم «جامعه منتظر: راهبردها و آسیب ها و کمیسیون تخصصی چهارم «نظریه انتظار و تمدن سازی نوین اسلامی» بود.
همچنین طبق اعلام روز گذشته حجت الاسلام الهی نژاد به خبرنگار شبستان، قرار است در این همایش از جدیدترین آثار مهدوی نیز رونمایی شود.در بخش پایانی همایش نیز همچنین رؤسای کمیسیون های یاد شده به ارائه گزارشی از کمیسیون خود پرداختند.
گفتنی است، سخنران اختتامیه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بود که ایشان به دلیل مشکلات شخصی در این جلسه حاضر نشد.


 
منبع:خبرگزاری شبستان

تاریخ خبر: 1398/11/5 شنبه
تعداد بازدید کل: 297 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 298
قم - خیابان معلم - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی
تلفن: 37749972-025
ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دوشنبه 7 اسفند 1402 10:35:36
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي
مجری سایت : شرکت سیگما